12/8-10, Förmiddagstankar

Kollotiden börjar närma sig sitt slut. Sex veckor av vila. Denna sommar har jag kunna njuta av trädgården och känner att jag gjort det jag velat.
Förra sommaren kände jag mej aldrig riktigt klar, jag rensade rabatter jämt, klippte gräs och jagade sniglar hela tiden och var inte ens färdig när semestern var slut.
I år har jag verkligen visioner hur jag vill förändra trädgården, göra den till min. Jag har fått några favoritväxter som jag vill satsa på, klematis och pioner. I höst ska jag köpa en vit pion när pionrabatten är färdiggrävd och en vit klematis som ska få klättra upp i ett gammalt äppelträd.

Jag vill också att trädgården ska vara full av utsmyckningar, det ska finnas saker som överraskar, sånt som sätter personlig prägel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0