Kollohärligheter 2/8-10


2 augusti 2010

Njuter av varje stund på kollo. Vårdar arvet efter Erik med vördnad, men försöker sätta egen prägel på trädgården och huset.
Detta är vår andra sommar här och jag börjar få lite egna idéer hur jag vill ha det. Har gjort en rabatt till min egen med enbart vita perenner.
Idag var maken och jag på underbara Zetas Trädgård (i ihållande regn) och köpte vita perenna stocksrosor som inför nästa sommar ska få blomma i rabatten där den gamla stegen står. Ska rensa runt dammen så vi ser fontänen bara jag hittar en plats för de vackra växter som finns där nu. Vi ska också ordna så pionerna får en mer framträdande plats där de står, kanske flyttar vi dillpionen dit.

Läste en artikel idag om att man för människor med utmattningssyndrom ordinerat "liv i trädgård" med stor framgång. Människor blir friska av att befinna sig i samklang med naturen. Jag är helt säker på att de har rätt, ingen annanstans mår jag så bra som här, är så lugn och snäll mot och med min familj!

Nu är jag inne på femte veckan här, i ett litet hus utan stadslägenhetens bekvämligheter, och jag har en och en halv vecka kvar. Vi har gjort några kortare resor med övernattningar, men detta har varit vår bas. Och jag kan tänka mej flera veckor till här.
Jag som egentligen är en väldigt bekväm människa, som tycker om när det är ordning och reda. Som är noga med att vara "fixad och fin"......här är det helt ok att duscha varannan, eller var tredje dag, att låta håren på benen växa, att gå helt omålad och ha håret i flätor. Och bara njuta av att Vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0